Najnowsze artykuły

Marcepanowe muffiny z żurawiną

Migdałowo- marcepanowe babeczki z kawałkami kwaskowej żurawiny to dobry pomysł jako zamiennik ciasta do kawy. Robi się je łatwo i szybko, nie wymagają...

Czytaj Więcej

Historia marki Ferrero

Firma Ferrero pozostaje prawdziwą rodzinną historią sukcesu. Trzecie pokolenie Ferrero dołączyło do swoich przodków i nadal działa na tych samych podstawowych zasadach, które stanowiły podwaliny sukcesu dla marki Ferrero w Albie ponad 50 lat temu. Dzięki globalnej sprzedaży, Ferrero jest dziś jedną z największych firm cukierniczych na świecie. Rodzina Ferrero zachwyca konsumentów niewyczerpaną ilością wyjątkowych, wysokiej jakości produktów.

Początki rodzinnego biznesu

Urodzony w 1898 roku, Pietro Ferrero rozpoczął karierę, jako cukiernik w Dogliani, a następnie przeniósł się do Turynu, gdzie otworzył własną cukiernię. Podczas drugiej wojny światowej Ferrero został zmuszony do przeniesienia swojego sklepu do Alby. Dołączyła do niego żona Piera, która przejęła prowadzenie rodzinnej cukierni, a sam Ferrero zaczął eksperymentować z przepisami. Firma Ferrero starała się opracować nowe produkty, aby przezwyciężyć niedobór wielu tradycyjnych składników, a zwłaszcza kakao, w tym okresie. Pod koniec wojny wysiłki Ferrero zostały uwieńczone sukcesem. Cukiernik stworzył pyszny krem, w którym połączył pieczone orzechy laskowe z masłem kakaowym i olejem roślinnym. Ferrero nazwał swój produkt "pasta gianduja" i rozpoczął jego sprzedaż w 1946 roku. W tym samym roku założył swoją firmę, do której dołączyli brat Ferrero, Giovanni i jego syn, Michele.

Rozwój firmy Ferrero

Do końca 1946 roku firma zatrudniała już ponad 50 pracowników, a jej właściciele zostali niejako zmuszeni do założenia nowszych, większych zakładów produkcyjnych w Alba. Firma zainwestowała na początku w nowoczesny sprzęt produkcyjny. Ferrero zaczął kontaktować się z rolnikami, aby zapewnić firmie dostawę orzechów laskowych, a jednocześnie poprawić ich jakość.
Firma Ferrero rozwijała własną flotę pojazdów dostawczych pod koniec lat 40. XX wieku, umożliwiając sobie obniżenie kosztów, a także zapewniając własną reklamę. Samochody ciężarowe z logo Ferrero zaczęły krążyć po całych Włoszech. W międzyczasie Pietro Ferrero kontynuował prace nad ulepszeniem przepisu na krem Gianduja . Pod koniec lat czterdziestych Ferrero dopracował swój przepis, który firma nazywała teraz "Supercrema Gianduja". Była to bardziej gładka i łatwiejsza do smarowania wersja kremu. W 1949 roku Ferrero wprowadził Supercrema, znaną również, jako "Il Cremino". Nowy produkt okazał się jeszcze większym sukcesem, niż jego poprzednik i zdecydowanie wprowadził Ferrero na czołowe miejsca na włoskim rynku słodyczy.

Ferrero okazał się także pionierem w zmianie nawyków cukierniczych włoskiego konsumenta. Podczas gdy Włosi wcześniej rezerwowali ciastka i cukierki na specjalne okazje, produkty takie jak "Gejuuja" zachęcały do codziennego spożywania słodyczy. We wczesnych latach pięćdziesiątych flota samochodów dostawczych Ferrero osiągnęła 200 pojazdów. W 1954 roku firma przyjęła nową markę dla swojego podstawowego produktu, podkreślając jego kluczowy składnik, czyli orzechy laskowe. Tak powstała znana dziś na całym świecie Nutella. Firma kontynuowała również opracowywanie nowych produktów i osiągnęła nowy sukces dzięki wprowadzeniu na rynek Mon Cheri, czekoladowego cukierka z nadzieniem z likieru wiśniowego.