Migdałowo- marcepanowe babeczki z kawałkami kwaskowej żurawiny to dobry pomysł jako zamiennik ciasta do kawy. Robi się je łatwo i szybko, nie wymagają...
Czytaj WięcejRynek słodyczy w Polsce
Na co świat wydaje aż 180 miliardów dolarów rocznie? Odpowiedź na to pytanie niejednego zaskoczy. Dokładnie tyle w 2017 roku wyniosły globalne wydatki na słodycze. Na rynku słodyczy można cały czas obserwować stabilny wzrost sprzedaży. Jest to zasługa rynków Azji, Europy Zachodniej oraz Stanów Zjednoczonych. Jak na tym tle wygląda nasz rodzimy rynek słodyczy?
Eksport polskich słodyczy
Co ciekawe, na eksport trafia aż 1/3 naszej produkcji. Jednak polski rynek słodyczy rozwija się także za sprawą uwolnienia cen cukru. Nie da się ukryć, że ogromny wpływ na konsumpcję słodyczy w naszym kraju ma program 500+. Sytuacja materialna wielu polskich rodzin znacząco się poprawiła. W związku z tym większą część budżetu mogły one przeznaczyć właśnie na różnego rodzaju słodkości.
Na światowym rynku słodyczy dominują pewne trendy, które wraz upływem czasu zyskają popularność również w Polsce. Na sposób produkcji słodyczy oraz ich rodzaje wpłyną z pewnością nowe diety, nacisk kładziony na zdrowe odżywianie i prowadzenie zdrowego stylu życia czy powrót do tradycyjnych metod produkcji. Miłośnicy słodkości na pewno mogą spodziewać się zupełnie nowych smaków oraz tzw. limitowanych edycji. Bardzo widocznym trendem jest wzrost konsumpcji słodyczy z półki luksusowej. Już teraz coraz chętniej sięgamy po doskonałej jakości słodycze, najlepszych światowych producentów np. z Belgii czy Niemiec. Ponad ilość doceniamy niepowtarzalny smak, najlepsze składniki i wykorzystywane od wieków tradycyjne receptury
Ile wart jest polski rynek słodyczy?
Obecnie nasz rynek słodyczy jest wart 3,2 miliardów dolarów. Jego siłą jest eksport. Eksportujemy słodycze głównie do Wielkiej Brytanii oraz do Niemiec. Nie bez znaczenia jest spora reprezentacja Polaków w tych właśnie krajach. Polski rynek słodyczy wyróżnia się sporym potencjałem rozwojowym. Polacy wciąż jeszcze konsumują trzy razy mniej słodyczy, niż np. Niemcy.
Charakterystyczna dla naszego rodzimego rynku słodyczy jest ogromna konkurencja wewnętrzna. Stąd liczne promocje i nieustanne próby pozyskania nowych klientów. Spójrzmy na reklamy w telewizji. Ogromna część z nich poświęcona jest właśnie słodkościom.
Coraz większy udział w rynku zaczynają mieć produkty popularne ze względu na rozmaite diety oraz uwzględniające pewne problemy zdrowotne. Pojawiają się coraz liczniej słodycze dla alergików, cukrzyków oraz osób z nietolerancjami pokarmowymi. To bardzo dobry kierunek, bo Polacy zaczynają dostrzegać potrzebę dbania o siebie i własne zdrowie. Ogromną popularnością cieszą się, więc słodycze z niską zawartością cukru czy bez alergenów. Przewiduje się też ogromny wzrost sprzedaży produktów typu light.
Polski klient staje się coraz bardziej uważny i świadomy. Dokonują się poważne przemiany w naszych preferencjach żywieniowych. Coraz większą uwagę zaczynamy zwracać na obecność naturalnych składników i zdrowych dodatków, również w słodyczach. Podążamy z pewnością za światowymi trendami. Polacy są także coraz bardziej wybredni, jeśli chodzi o smaki oraz rodzaje opakowań. Producenci słodyczy chcąc utrzymać się na rynku, muszą dążyć do zaspokojenia potrzeb swoich potencjalnych klientów.